Alman otomotiv devi BMW’nin üst orta segment oyuncusu olan 5 Serisi ilk olarak E12 kasa koduyla 1972 yılının Eylül ayında üretilmeye başlandı.
1997 – 2002 yılları arasında üretilen E39 kasa kodlu 5 Serisi Car and Driver Dergisi tarafından son altı yılın en iyisi ödülü alırken, Motor Trend’s Dergisi tarafından Car Of The Year 1997 yani “1997 yılının en iyi otomobili” seçildi. Aynı şekilde What Car? Dergisi aynı otomobile yılın Lüks Otomobili ödülünü layık görürken 2006 yılında Canada’da yılın otomobili ödüllerinde E60 kasa kodlu 5 Serisi “yılın lüks otomobili” olarak seçildi. Bunlar popülerliğini hiçbir zaman yitirmeyen BMW 5 Serisi’nin aldığı başarılardan sadece bir kısmı.
Avrupa pazarında olduğu kadar Amerika pazarında da oldukça önemli bir yere sahip olan 5 Serisi bu güne kadar yedi defa yenilendi ve günümüzde üretilen sekizinci jenerasyon G30 kasa kodlu model bayrağı bir önceki model olan F10’dan devraldı.
İlk üretilen 5 Serisi’nden bu güne kadar hemen hemen her şey değişti. Bu değişimden otomobilin boyutları kadar teknolojisi de fazlasıyla nasibini aldı.
REMAPS mühendisleri 2010 - 2016 yılları arasında üretilen F10 kasa kodlu 5 Serisi konusunda kendilerini ileri derecede geliştirerek yüzlerce müşteriye sorunsuz hizmet sunmakta. Özellikle sadece Türkiye pazarı için hazırlanan 2.0 litre benzinli motorun piston kolunun ve krankının revize edilmesi sonucu oluşturulan 1.6 litre turbo destekli benzinli motorla ithal edilen otomobillerde ulaşılan performans artışı ve yakıt tüketim raporları REMAPS’in bu motor üzerinde en başarılı uygulamayı yapan chip tuning firması olduğunu göstermekte.
Avrupa pazarında olduğu kadar Amerika pazarında da oldukça önemli bir yere sahip olan 5 Serisi bu güne kadar yedi defa yenilendi ve günümüzde üretilen sekizinci jenerasyon G30 kasa kodlu model bayrağı bir önceki model olan F10’dan devraldı.
İlk üretilen 5 Serisi’nden bu güne kadar hemen hemen her şey değişti. Bu değişimden otomobilin boyutları kadar teknolojisi de fazlasıyla nasibini aldı.
REMAPS mühendisleri 2010 - 2016 yılları arasında üretilen F10 kasa kodlu 5 Serisi konusunda kendilerini ileri derecede geliştirerek yüzlerce müşteriye sorunsuz hizmet sunmakta. Özellikle sadece Türkiye pazarı için hazırlanan 2.0 litre benzinli motorun piston kolunun ve krankının revize edilmesi sonucu oluşturulan 1.6 litre turbo destekli benzinli motorla ithal edilen otomobillerde ulaşılan performans artışı ve yakıt tüketim raporları REMAPS’in bu motor üzerinde en başarılı uygulamayı yapan chip tuning firması olduğunu göstermekte.
Bu gün üretilen G30 kasa kodlu son jenerasyon 5 Serisi’nde de aynı motorun geliştirilerek Türkiye pazarına yeniden sunulması ve satış rakamlarına bakıldığında yüksek vergi oranları nedeniyle 1.6 litre turbo destekli benzinli versiyonun ülkemizde en çok tercih edilen 5 Serisi versiyonu olarak yer bulması REMAPS mühendislerinin çalışmalarına yön verdi. Bu veriler ışığında F10 kasa kodlu 5 Serisi’ndeki tecrübelerini gelişmiş bir Ar-Ge takımıyla yenileyen REMAPS mühendislerinin yoğun çalışmalar sonucunda önceki modele göre oldukça verimli olan yeni nesil motordan %65 oranında güç artışı sağlanırken %50 oranında da tork artışına ulaşıldı. Bu da 170 Hp olan orijinal motorun REMAPS uygulaması sonrasında 280 Hp güce, 250 Nm orijinal tork verisinin 375 Nm’ye kadar yükselmesini sağladı.
Ayrıca bir diğer önemli parametre olan yakıt tüketim verileri ise %10 oranında iyileşme sağladı ve kullanıcıya aynı oranda bir tasarruf sundu. Bu oranlar günümüz akaryakıt fiyatları baz alındığında REMAPS chip tuning uygulaması sayesinde kullanıcıya 1 depo yakıtta (G30 5 Serisi’nin yakıt deposu 68 Lt’dir. Shell V-Pover 26.12.2018 pompa fiyatı 5.99 TL/Lt) yaklaşık 41 TL tasarruf sağlamaktadır.
İşte G30 5 Serisi kullanıcılarının REMAPS’ı tercih etmesinin en önemli nedenleri yukarıdaki satırlarda gizli.